A több mint 130 munkavállalót foglalkoztató és országosan húszat meghaladó számú irodát üzemeltető OFFI Zrt. 2016–18 közötti stratégiai tervezési programját három évvel ezelőtt felváltotta a 2019–2022 közötti középtávú intézményfejlesztési tervezés időszaka. A hiteles fordításokért és az igazságügyi tolmácsolásért felelős állami fordító- és fordításhitelesítő iroda üzleti tervezését minden évben az aktuális stratégiai tervre alapítja. Az éves üzleti terv tartalmazza többek között a bevételi, kiadási, eredményességi és beruházási célmutatókat, a fejlesztések pénzügyi fedezetét, melyek teljesülését a menedzsment rendszeres időközönként monitorozza.
Az üzleti év elején az alapító jóváhagyja az üzleti tervet. Az OFFI üzleti tervére hatással vannak olyan külső körülmények, mint a fordítópiaci vagy a nemzetközi politikai változások (pl. a migráció, az uniós továbbtanulási és munkavállalási lehetőségek módosulása), a technológiai fejlődés okozta ugrásszerű változások (pl. fordító- és tolmácsgépek fejlesztése), a jogalkotás és a pandémia is. A számtalan előre nem látható változás ellenére is az OFFI Zrt. 2021. évi első hathavi üzleti terve sikeresen teljesült.
Ügyfélbarát jogszabályi változás volt, hogy 2021. január 1-jétől az OFFI ügyfeleinek nem kell a fordítások hitelesítése után illetéket fizetni. Az illetékmentesség az OFFI számára az adminisztratív terhek csökkenését is jelenti, ugyanakkor társaságunk nagy gondot fordít a digitális – papírmentes – fordítóirodai fejlesztésekre annak érdekében, hogy fokozzuk a digitális ügyfélélményt és tegyünk a környezetvédelemért. Az illetékkötelezettség eltörlése mellett az OFFI 2021. évi árpolitikáját a fordítóbarát, egyszerűsödő ügyviteli megoldásokra törekvés és a fordítópiaci változások követése is jellemzi. Júliustól az ügyfelek részére egyszerűsödtek és kedvezően módosultak az egyes szövegkategóriák felárai. A teljesítési határidők közül kivezetésre került a leghosszabb, 10 napos vállalási idő, így szintén ez év júliustól mindenki nemcsak hamarabb juthat hozzá a megrendelt fordításokhoz, hanem a megfelelő nyelvirány és a határidő kiválasztásával a ritka nyelvek esetében is optimalizálhatja a megrendelés végösszegét.
Az OFFI Zrt. 2019–22 közötti intézményfejlesztési stratégiája – amely a 150 éves szakmai hagyományokra építkező állami fordítószolgálat lehetséges fejlesztési válaszait vetíti előre a hiteles fordítás globális technológiai kihívásaira – kifejezetten fókuszál a hiteles fordítási és más termékek árában a honorarány mérésére, a közfeladatellátásban kiszolgált ügyfelek (hatóságok, állampolgárok, külföldi érintettek, bíróságok stb.) elégedettségének megtartására, valamint a digitalizációs fejlesztéseknek az ISO szabványoknak is megfelelő munkafolyamatokba való beépítésére. Mindezeknek az üzleti tervben foglalt bevételi, eredményességi és költségoldali hatásait az OFFI vezérigazgatója vezetésével működő Stratégiai Kockázatokat Kezelő Munkacsoportja monitorozza. A társaság vezérigazgatója évente többször is beszámol a felügyelőbizottságnak a társaság működéséről, a közfeladatellátás és a projektfejlesztések, valamint az intézményfejlesztési stratégia megvalósulásáról és a külső kockázatokról.