2021. július 1. napjától tovább egyszerűsödik az OFFI Zrt. (OFFI) árképzése, és a vállalási feltételekbe beépítésre kerülnek digitális fejlesztéseink kedvező hatásai: a gyorsabb teljesítés és az egyszerűbb ügyvitel. Az OFFI ügyfélbarát árakra és fordítóbarát ügyviteli megoldásokra törekszik. Árpolitikánkat az állami vagyonnal való gazdálkodás ellenőrzésére jogosult felügyeleti szervek által vizsgálható, részletes önköltségszámításon alapuló tervezés és hatásvizsgálatok egyaránt jellemzik.
Tudjuk, hogy nemcsak ügyfeleink, hanem partnereink is örömmel értesülnek az OFFI innovációs fejlesztéseiről. Ezek egyike, hogy a lista- és darabáras termékeknél 2021. július 1. napjától kivezetjük a 10 napos teljesítési határidőt, mert célunk, hogy megrendelőinket gyorsabban kiszolgáljuk. Így egyes fordítási termékek esetében már csak 1 és 3 napos gyors határidőket vállalunk. Nagy volumenű és komplex fordítási megrendeléseknél természetesen továbbra is lehetséges egyedi teljesítési határidő kialakítása, amely minden esetben az egyedi megrendelői igényhez illeszkedik. 2021-ben új termékként vezettük be az OLTÁSI IGAZOLÁSOK gyors és darabáras hiteles fordítását (egy- és háromnapos határidővel, egységáron). Új, kedvező díjszabású e-hiteles és e-szakfordítási termékeink bevezetése is a 2019–2022-es időszakra vonatkozó cégstratégiánk elektronizációs és digitalizációs fókuszának kedvező hatásaiból következik.
Társaságunk Árazási és Honorárium Bizottságának (ÁHB) feladata az árak és a honoráriumok megállapításának részletes előkészítése, modellszámítások végzése és a digitalizációs projektek során megváltozó munkafolyamatok erőforráshatásainak ellenőrzése. A bizottság munkáját kontrolling és minőségbiztosítási munkatárs is segíti. Az ÁHB áttekintette a piaci viszonyok 2020 január és 2021 május között bekövetkezett változásait, a fogyasztói árindex KSH szerinti alakulását, valamint a digitális- és termékfejlesztések során megváltozott termékstruktúrát. Mindezek következtében indokolttá vált az árképzés további egyszerűsítése. A teljesítési határidők mellett egyszerűsítettük a szakszövegek nehézségi fokának besorolását, egyes felárakat pedig csökkentettünk.
Az OFFI tevékenységi körei jogszabályi rendelkezések szerint szolgáltatási és közszolgáltatási jellegűek (lásd a szakfordításról és tolmácsolásról szóló 24/1986. (VI. 26.) MT rendeletet). Az OFFI Zrt. 100%-ban köztulajdonú társaságként mindent megtesz annak érdekében, hogy a közszolgálati feladatellátás keretén belül egyre rugalmasabb ügyfélközpontú és digitális megoldásokkal (pl. Ügyfélportál) álljon ügyfelei rendelkezésére. Az OFFI hiteles és szakfordításai egyre rövidebb határidővel, kiváló minőségben és költséghatékony módon készülnek, miközben a fordítóipari szervezetekre alkalmazható MSZ EN ISO 17100:2015 magas minőségi követelményeinek is megfelelünk. Az OFFI a 2021. évi integrált ISO-audit során is tanúsíttatta az ISO 17100:2015 és az ISO 9001:2015 szabványnak való együttes megfelelését.
Az OFFI 2021. évi árpolitikáját a fordítóbarát, egyszerűsödő ügyviteli megoldások is jellemzik, amely a közeljövőben összekapcsolódhatnak a CAT-eszközök használatának szélesítésével és az ezzel együtt járó súlyozásos módszer alkalmazásával. Folyamatosan törekszünk az ügyfeleink számára előre tervezhető, becslés nélküli, ún. darabáras fordítási díjakra és az elektronikus fordítási termékek körének bővítésére, amit a digitális OFFI TRANSLAB™ megoldások (DOKUbank™ és IUSTerm™ adatbázisok) támogatnak. Mindez az OFFI megrendelői számára még átláthatóbbá és egyszerűbbé teszi a megfelelő szolgáltatás kiválasztását. Együttműködő fordítóink és munkatársaink részére továbbra is számos képzést nyújtunk az OFFI Akadémián, ezzel is támogatva a fordítások egységesen magas minőségét és a terminológiai egységességet. Képzéseinkhez gyakorlatias oktatóanyagokat és kiadványokat is készítünk.
©: Fotó: OFFI archívum, VII. online projektkonferencia (2021)