2019-ben az Országos Fordító és Fordításhitelesítő Iroda Zrt. hatodik alkalommal nyerte el a Magyar Brands „Kiváló üzleti márka” díját. A program immáron kilencedik éve díjazza a magyar vonatkozású márkák közül a legeredményesebbeket. Az elmúlt évek bizonyították, hogy a díj aktív segítség a fogyasztók számára: hiszen a kiválóság megtestesítőjeként a vásárlói döntések egyik meghatározó iránytűje.
A MagyarBrands Program kizárólag olyan magyar márkát értékel, amely Magyarországon született, vagy a létrehozásában/alapításában magyarok vettek részt.
A Program kiválasztási folyamata rendkívül összetett: egy márka a pénzügyi adatok több szempontú vizsgálata, valamint a fogyasztók és szakértők egyöntetű értékelése alapján részesülhet ebben az elismerésben. A díj odaítélése számszerűsíthető kritériumok alapján történik, amelyet egy önkéntes, független szakértőkből álló bizottság döntése egészít ki. Pontozás alapján három alapkategóriában születik meg végül a díjazotti kör, melyben az OFFI Zrt. többek között az Akadémiai Kiadó, ANY Biztonsági Nyomda, Erzsébet-utalvány, Közlönykiadó, MVM és Széchenyi Kártya Program erős márkái mellett szerepelhet.
Méltán lehetünk tehát büszkék arra, hogy ismét elnyertük a MagyarBrands-díjat. Újabb megerősítést kaptunk abban, hogy az OFFI hagyományokra épülő, korszerű szolgáltatásai; a magyar nyelv fejlesztése érdekében végzett terminológiai munkája; megbízható jelenléte a hazai nyelvi szolgáltatások piacán, valamint a fogyasztói hűséget is erősítő modern fejlesztései mind-mind minőség- és márkaerősítő hatásúak.
A szakmai bizottság ugyanis komplex értékelés során vette figyelembe, hogy az OFFI-nak milyen a hazai márkaépítési gyakorlata, hány éve van jelen a magyar piacon, mekkora tradíciója van. Az is fontos szempont a döntésben, hogy a márkát tulajdonló vállalat elmúlt 3 évi gazdasági teljesítménye (pénzügyi eredményessége, tőkeerőssége) indokolja-e a díjra jogosultságot, mennyire kötődik az életünkhöz, az országhoz, értékeinkhez az adott márka, és milyen a márka hírneve a fogyasztók és a szakemberek körében.
Serényi János, a MagyarBrands Program elnöke így értékeli a 2018-as évet: „2018-ban a vállalati reputáció erőssége minden korábbinál nagyobb szerephez jutott a szakértői és a fogyasztói véleményalkotás során. Nemzetközi felmérések sora szól arról, hogy egy vállalat működésében a legnagyobb kockázatot a reputáció, a márka sérülése jelenti. Jóval nagyobbat, mint a gazdasági visszaesés vagy az erősödő versenyhelyzet. A MagyarBrands díj elnyerése ezért is kiemelkedő érdem, és ezért jelent minden márka számára egyszerre erkölcsi és üzleti értéket.”
Az OFFI Zrt. 2019-ben is mindent megtesz azért, hogy ügyfeleit a ’Kiváló üzleti márka’
címhez híven szolgálja ki. A márka tradícióját tovább erősítendő pedig
a 2019. év jubileumi szakmai év lesz az OFFI életében, amelynek során nemcsak
az 1869-es első állami fordítóosztályra emlékezünk majd.