2018. július 3-án a Budapesti Műszaki Egyetem nyolc egyetemi oktatója látogatott el - a hiteles fordítások és az igazságügyi tolmácsolás ellátásáért felelős - állami fordítószolgálathoz, az OFFI Bajza utcai központjába. A látogatás célja az OFFI Akadémia keretében működő gyakornoki- és mentori program megismerése, és mindazon fordítóirodai tapasztalatok cseréje, melyek a fordítóképzés fejlesztéséhez is hasznos tartalommal szolgálhatnak. Hiszen a BME munkatársai is megkezdték a saját mentor programjuk kidolgozását, ezért is fontos számukra a szakmai tapasztalatcsere.
Dr. Németh Gabriella vezérigazgató asszony köszöntötte a vendégeket, s röviden bemutatta az OFFI Zrt. 2016–2018 közötti intézményfejlesztési stratégiába foglalt fejlesztések és eredmények fókuszait. Kiemelte az egyetemek közötti együttműködés fontosságát az OFFI tevékenységében, melynek keretében az OFFI az év 365 napján folyamatosan fogadja a hallgatókat gyakornoki idejük letöltésére.
Dr. Kántor Ákos kodifikációs szakjogász, projektkoordinációs vezérigazgatói tanácsadó bemutatta az OFFI Zrt. működését meghatározó jogi környezetet és az elmúlt év projekteredményeit. Ezek kitűnően bemutatják az OFFI fejlesztési tevékenységét: digitalizáció és elektronizáció, képzési központtá válás, terminológiai- és okiratadatbázis-projektek. Zilahi Éva lektorátusvezető átfogó tájékoztatást adott az OFFI gyakornoki és mentori programjáról, melyek az OFFI Akadémia keretein belül valósulnak meg.
Csányi-Siffel Enikő, az OFFI lektora és mentora, a BME egykori hallgatója saját lektori tapasztalatain keresztül szemléltette a gyakornoki és mentor program működését. Sok gyakornok fejlesztését segítette már, így rengeteg tapasztalata van a képzési oldal és a fordítópiaci munkáltatói igények lehetséges összekapcsolásában.
Az előadások közben a vendégek mindkét programmal kapcsolatban kérdéseket intéztek az előadókhoz, akiket mindenek előtt az érdekelt, hogy milyen feltételeknek kell megfelelni a leendő fordítóknak és mentoroknak, hiszen e kérdésekre adott válaszokkal segíthető a képzésben használatos tartalmak modernizációja, a szakmai utánpótlásnevelés minél relevánsabb megvalósítása.
A látogatás zárásaként Villás Beáta ügyfélszolgálati csoportvezető körbevezette a vendégeket az OFFI Bajza utcai központi ügyfélszolgálatán, ahol csúcsidőben akár napi 330-340 ügyfél is megjelenik. Mindkét fél az együttműködés folytatásában érdekelt, hiszen a szakmai tapasztalatcsere a fordító- és tolmácsképzés hallgatói mint pályakezdő fordítók elhelyezkedési esélyeit növelheti.