Az OFFI Zrt. kiemelten fontosnak tartja az innovációt, így a 2019–2022 közötti középtávú fejlesztési stratégiája a több mint 150 éves tapasztalattal működő állami fordítószolgálat válaszait, megoldásait tartalmazza a hiteles fordítás globális technológiai kihívásaira.
Az OFFI digitális fordítóiroda 2021. évi fejlesztései beépített automatizmusokkal igyekeznek garantálni, hogy ugyanazon irattípusok mindig egyazon eljárás alapján kerüljenek feldolgozásra, és így az eseti személyes egyeztetést igénylő munkafolyamatok csökkenthetők. Új megoldás a 2021. évben fejlesztett űrlap alapú sablonizált fordítás és az úgynevezett fordításelőkészítő modul, amely többek között az OFFI darabáras termékeinek palettáját bővíti, valamint segíti a beérkező forrásnyelvi anyag munkafolyamatok közötti útvonalválasztását. Ez az elektronizált fordításelőkészítési folyamat az ügyfél elégedettségéhez is vezet, hiszen az egyedileg becsült karakterszám alapján készített ajánlat helyett egyetlen ártétel (darabár) kapcsolódik csak a megrendeléshez, gyorsítva és egyszerűsítve az adminisztrációt, és kiszámíthatóvá téve a fordítási díj tervezését. Az űrlap alapú sablonok előnye, hogy azok célnyelvi törzsszövegét csak egyetlen alkalommal kell fordítani és lektorálni, és az auditált sablonok minőségbiztosítási szerepe is jelentős. Az ismétlődő és hasonló iratok fordításai folyamatosan csökkenő kockázattal készülhetnek el, a beépített automatizmusok pedig hosszú távon fenntartható módon segítik a magas minőségű fordítások elkészülését.
Az úgynevezett Cégkapu hozzáférés összekötése az OFFI elektronikus iratkezelő rendszerével megtörtént. Az állami megrendelőkkel való kapcsolattartás javítása, automatizálása érdekében az elektronikus ügyintézéshez kapcsolódó folyamatok integrálásra kerültek az ügyviteli rendszerrel. A Cégkapu összekötése az OFFI iratkezelő rendszerével elősegíti, hogy a cégkapun az állami intézményekből beérkező iratok, megrendelések átvétele, érkeztetése automatizáltan valósuljon meg.
A 2021. év célkitűzéseit a társaság fenntartja: kevesebb klikkelésből változatlan ügyvitel; személyre szabottabb ügyfélélmény és VIP ügyfélkezelés. Az OFFI TRANSLAB™ digitális fordítóiroda hiteles fordítást támogató megoldásai közül a legfontosabbak továbbra is a IUSTerm™ jogi- és közigazgatási terminológiai adatbázis, a DOKUbank™ auditált sablontár és az űrlapkezelő fordításelőkészítő alkalmazás fejlesztése.
Az elektronikus ügyfélportál fejlesztések segítségével egyes ügyviteli folyamatok egyszerűsödnek, és egy korszerűbb online felület támogatja az ügyviteli rendszer ügyféloldali megjelenését. Bővül az ügyfél számára távolról elérhető, a fordítással kapcsolatos információk köre, és a belső folyamatmenedzsment tovább elektronizálódik. Az ügyfélszolgálati munkát egyszerűsítik az OFFI fejlesztései, az ügyfelek pedig egyre többféle önálló adatlekérdezést tudnak indítani otthonról, kényelmesen az elektronikus ügyfélportálon keresztül.
A matematikai módszereket és automatizált vizsgálatokat magában foglaló ügyfélszolgálati projektfejlesztések a fordítási és ügyviteli folyamatok további dinamizálását teszik lehetővé. Az Országos Fordító és Fordításhitelesítő Iroda számos képzést biztosít a kollégáknak annak érdekében, hogy a nyelvtechnológiai és ügyviteli projektfejlesztések eredményesek és innovatívak legyenek, s közben a minőségbiztosított munkafolyamatok is megújuljanak.
© Fotó: OFFI Archívum: OFFI akadémia digitális képzések (2020–2021)